ضرورت استفاده از کلاه ایمنی
نوشته شده توسط : malihe

کلاه ایمنی

هر شغلی سختی ها و خطرات خاص خود را دارد و حفاظت از جان کارکنان، یک اصل بسیار مهم در هر شغل و پیشه ای است و از این رو لازم است که متناسب با محیط کار، نوع کار و خطرات مربوط به آن کار، از تجهیزات ایمنی مخصوصی استفاده شود. کلاه ایمنی یکی از مهمترین تجهیزات ایمنی می باشد که سر و در برخی انواع آن، صورت و گردن را می پوشاند و از آنها در برابر ضربات احتمالیوارده یا جراحاتی که ممکن است در اثر شوک الکتریکی و سوختگی و... به وجود آید محافظت می کند. استفاده از کلاه ایمنی در بسیاری از شغل ها اجباری می باشد.کلاه ایمنی انواع مختلفی دارد که هر کدام از آنها دارای ویژگی های خاصی بوده و کارایی های ویژه ای دارند. در ادامه می خواهیم به معرفی چند نمونه از پرکاربرد ترین انواع کلاه ایمنی بپردازیم.

کلاه ایمنی مهندسی

یکی از انواع کلاه های ایمنی که بسیار پرکابرد است کلاه ایمنی مهندسی می باشد که تمامی افراد مشغول به کار در محیط های کار ساختمانی، شهر سازی و راهسازی و... ملزم به استفاده از آن می باشند. کلاه ایمنی مهندسی بر خلاف نامی که دارد، فقط خاص مهندسین طراحی نمی شود بلکه کلاه ایمنی هر حرفه ای برای مهندس و کارگر به یک شکل طراحی می شود. چون شرایط محیط کار برای تمام افراد یکسان است. و تنها تفاوتی که وجود دارد، رنگ کلاه های ایمنی می باشد که جایگاه های شغلی را از هم متمایز می کند. برای مثال کلاه مهندسان و مدیران، معمولا در رنگ سفید تولید می شوند. وظیفه کلاه ایمنی مهندسی، حفاظت از سر در هنگام برخورد ناگهانی سر با اجسام یا ضربات احتمالی ناشی از سقوط یا پرتاب اجسامی به سمت سر افراد حاضر در آن مکان است.

کلاه ایمنی جوشکاری

 نوع دیگری از کلاه های ایمنی، کلاه ایمنی جوشکاری است. این کلاه توسط جوشکاران و تراشکاران مورد استفاده قرار می گیرد. جوشکاری شغلی بسیار پر خطر است و افرادی که کار جوشکاری انجام می دهند، در معرض خطراتی چون پاشیدن جرقه های ریز آتش بر سر و صورت و گردن می باشند. همچنین، به دلیل تابشاشعه های مادون قرمز و فرابنفش در حین جوشکاری، ممکن است چشم های ایشان دچار برق زدگی شود که موجب التهاب قرنیه چشم شده و بسیار دردناک و آزار دهنده است. بنابراین کلاه ایمنی جوشکاری طوری طراحی و ساخته می شود که علاوه بر پوشاندن سر، گردن و صورت افراد را نیز پوشش داده و از آنها در برابر جرقه های آتش، گرما و برق زدگی چشم محافظت نماید. ماسکی که به کلاه ایمنی جوشکاری متصل شده و صورت را می پوشاند، دارای پنجره ای است که فرد می تواند از طریق آن، کار خود را مشاهده کند. این پنجره به وسیله صفحه ای از جنس شیشه تیره یا پلاستیک رنگی یا فیلتر پوشانده شده است تا از رسیدن اشعه های مضر به چشم جلوگیری شود.

کلام آخر

شرکت ایمن ترافیک کالا با جمع آوری و ارائه انواع تجهیزات ایمنی از جمله انواع کلاه ایمنی با کیفیت بالا و برای کاربرد های مختلف، در راستای ایمن سازی و حفظ جان کارکنان شرکت های مختلف می کوشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه کلاه ایمنی و دیگر تجهیزات ایمنی مورد نیاز در محیط کار از سایت ما دیدن فرمایید.

فروش کلاه ایمنی





:: برچسب‌ها: کلاه ایمنی , خرید کلاه ایمنی , کلاه کار , خرید کلاه کار ,
:: بازدید از این مطلب : 527
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: